بزرگترین وبلاگ علمی وتحقیقاتی وسرگرمی وهنری درآسیا
این وبلاگ اونی هست که شما به دنبالش بودید
شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:21 :: نويسنده : پیام عب

شیر و گرگ و روباهی با هم رفیق شدند و برای شکار به دشت و کوه رفتند . گرگ و روباه در رکاب شیر به بیشه کوه رفتند و سه حیوان را که عبارت بودند از گاو کوهی و بز کوهی و خرگوش شکار کردند.
گرگ بدون توجه به اینکه شیر سلطان حیوانات است و اختیار و انتخاب با اوست با روباه زمزمه کرد که لابد شیر مانند شاهان دادگستر سهمیه آنها را خواهد داد.
شیر از خیالات و طمع آنها آگاه شد ولی در ظاهر خندان بود و وانمود نمی کرد دل پری از آنها دارد. تا اینکه شیر به گرگ گفت این جانوران شکار شده را عادلانه به نیابت از طرف من تقسیم کن .
گفت شیرای گرگ این رابخش کن معدلت را نو کن ای گرگ کهن
نایب من باش در قسمت گری تا پدید آید که تو چه گوهری
گرگ گفت. ای شیر چون تو بزرگ هستی گاو وحشی از آن تو باشد و بز کوهی چون میان قامت است مال من که میانه هستم و خرگوش نیز به مناسبت کوچکی مال روباه باشد که از همه کوچکتر است . 

بقیه در ادامه مطلب

نظریاتون نره ها...

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 13:29 :: نويسنده : پیام عب

~> تاریخ نوروز و تحولات کمی و کیفی آن <~
 

تاریخ ِ آغاز ِ مراسم باشکوه عید نوروز به جمشید شاه بازمی گردد. او که در زمان سلطنت در آبادانی ِ ایران و آسایش خاطر ِ مردم از هجوم بیگانگان ، نقش بسیاری داشت. روزی سفر یا در واقع معراجی با تخت زرینش به آسمان ( بسوی خورشید ) داشت ، پس از بازگشت دین را تجدید و آن روز را (( نوروز)) نامید.
این گاهنبار ( جشن ) ( که از آن در گاتهای زرتشت نامی برده نشده و تنها در یکی از یشتها بنام فروردین یشت ، ذکر و ستایش این گاه نگاشته شده ) پس از جمشید شاه سال به سال بر اهمیت و فراگیری آن افزوده شد.
در زمان هخامنشیان و ساسانیان نوروز بعنوان سنتی فراگیر و بسیار باشکوه چه در دربار شاهان و چه در خانه های مردم عامه ( نه فقط زرتشتیان ) اجرا می شده.

 

~> آداب و رسم و رسوم ایرانی <~

خريد لباس عيد

از يکی دو ماه به نوروز مانده شيرازی ها به بازار مي روند و لباس عيدشان را می خرند پارچه هايي معمولاً خريداری می شود که دارای رنگ روشن و سرخ يا زرد باشد و معتقد بودند اگر لباس را خودشان بدوزند پارچه آن را روزهای دوشنبه يا جمعه قيچی کنند و نيز معتقد بودند که روز پنج شنبه ساعت سنگين است و لباس مدتی روی دست می ماند تا دوخته شود. روز سه شنبه اگر بريده شود نصيب دزد يا مرده شور خواهد شد و روز چهار شنبه می سوزد وسايل خانه نيز بايد عوض شود و يا تميز گردد. پختن نان شيرين از جمله کارهايي است که حتماً بايد قبل از عيد و برای عيد انجام بگيرد .

سبز کردن گندم، عدس، تره تيزک، ده پانزده روز به عيد مانده در خانه های شيراز صورت می گيرد. برای اين کار از ظرفی استفاده می کنند که از جنس مس يا روی باشد و بعد مقداری دانه ابتدا به سلامتی امام زمان می ريزند و به ترتيب بعد از آن نام اعضای خانواده را می آورند . 

بقیه در ادامه مطلب و نظر یادتون نره ....

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, :: 2:25 :: نويسنده : پیام عب

برای عضویت رایگان و آسان  بر لینک زیر کلیک کنید

 

iranom.loxblog.com/member.php

 

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

                                   جهان نیوز: گفت‌وگویی با «امین حیایی» بازیگر سینمای ایران، انجام دادیم و نظرات او را درباره فیلم «قلاده‌های طلا» و سینمای این روزها جویا شدیم.


مشروح این گفت‌وگو در ادامه مطلب …
« امین حیایی از بازیگران جوان، اما با تجربه سینمای ایران است؛ بازیگری که هم می‌توان رد پایش را در سینمای بدنه دنبال و هم در آثار جدی سینمای ایران، همچون «شب» و یا «مهمان مامان» جنس بازی‌اش را تحسین کرد.

حضور او در مجموعه «قلب یخی» و پس از آن دو فیلم «اخراجی‌ها ۳» و «قلاده‎های طلا» بهانه‎ای شد تا از او درباره ارتباطش با تولیدات سیاسی در سینمای ایران بپرسیم؛ او هم به رغم مشغله بسیارش با حوصله پاسخگوی سؤالات ما شد. حیایی در این گفت‌وگوی کوتاه با «پنجره» حرف‎های جالب توجهی را درباره قلاده‎های طلا و اساسا سینمای ایران طرح کرده است.

- پیش از فیلم «قلاده‎های طلا»، فیلمی شبه‌سیاسی با همین مضمون ساخته شده بود که به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ می‌پرداخت، البته تجربه ناموفقی بود و خسران معنوی فراوانی برای بازیگرانش رقم زد؛ دامنه این آسیب‎ها نیز بیشتر گریبان بازیگر اصلی این فیلم را گرفت. با توجه به این‎که قلاده‎ها چنین مضمونی داشت، فکر نمی‌کردید این آسیب‎ها گریبان شما را هم بگیرد؟

موقعی که وارد بحث فیلم‎نامه شدیم، با آقایان طالبی، شریفی‌نیا و سایر عوامل به این نتیجه رسیدیم که می‌خواهیم فیلمی مردمی بسازیم؛ فیلمی که حرف و پیام مردم در آن منعکس شود و کل محصول برای خود مردم باشد؛ البته با توجه به شرایط فعلی، نمی‌دانم چه بگویم، خیلی‎ها ندیده راجع به فیلم‎ها قضاوت می‌کنند و همچنان هم این سیاق ادامه دارد.


شایعاتی برای فیلم ساخته‌اند که چنین نیست و این شایعه‌سازی هم‌چنان هم ادامه دارد. طی صحبت‎هایی که انجام دادیم، قرار بود واقعیت‎هایی را که بر اساس تحقیقات آقای طالبی بود به یک اثر سینمایی تبدیل کنیم و کلیت فیلم بر اساس واقعیت استوار بود؛ واقعیت‎هایی که در آن مقطع تاریخی در کشور اتفاق افتاد. وسواس هم به حدی بود که وقتی در مرحله تحقیقات، به چند شایعه رسیدیم ابوالقاسم طالبی از آوردن آن‎ها به‎شدت پرهیز کرد.

کلا هر گونه شایعه و شنیده صرف، از خط اصلی داستان و فلیمنامه حذف شد و مورد پرداخت قرار نگرفت. آقای طالبی می‎گفتند بر اساس شایعات فیلم ساختن درست نیست. رسالت ما این است که حقیقت را به مردم نشان بدهیم، مردم حقیقت را دوست دارند و با ریاکاری مخالفند و خود ما هم مخالف بودیم. خود ما هم بخشی از مردم هستیم و نگاه شخصی بنده بدین صورت است که اگر در اثری ریا، تظاهر و شعار باشد، آن را دوست ندارم. ما بر اساس واقعیات و حقیقت پیش رفتیم و تحقیقات هم مبنای حقیقی و واقعی داشت؛ فیلم «قلاده‎های طلا» بر اساس اسناد ساخته شده است. از طرف دیگر نقش من هم در این فیلم نقش متفاوتی بود و دوست داشتم یک الگوی تازه را از اشخاصی که در وزارت اطلاعات فعالیت می‌کنند نشان دهم. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 12:32 :: نويسنده : پیام عب

                                                                                     موسیقی خاص اقوام ایرانی در شبهای زمستان

 

اقوام ایرانی با توجه به غنی‌بودن موسیقی‌شان و نیز عنوان کردن هر اتفاقی با زبان این هنر در تمامی‌ مناسبت‌های تاریخی، دینی و ملی پیشرو بوده‌اند به‌گونه‌ای که در کنار نوروزخوانی‌ها….

 

پژواک فطرت‌های پاک و بی‌آلایش
مناسبت‌های تاریخی، فرهنگی، هنری و دینی هرکدام از پس هم می‌آیند و می‌روند، اما دریغ از توجهی هرچند سطحی به موسیقی بومی ‌ایران که نقش بسزایی در آفرینش آیین‌های ما دارد.

 

در واقع تا زمانی که موسیقی‌های بی‌اساس در گوش ما نجوا می‌کند دیگر کسی به موسیقی اقوام ایرانی گوش نمی‌دهد و این در حالی است که موسیقی بومی‌ و نواحی ایران به هر مناسبت که اجرا می‌شود در درون خود گنجینه‌ای عظیم از فرهنگ، تمدن و ادبیات کهن ما را دارد.
اقوام ایرانی با توجه به غنی‌بودن موسیقی‌شان و نیز عنوان کردن هر اتفاقی با زبان این هنر در تمامی‌ مناسبت‌های تاریخی، دینی و ملی پیشرو بوده‌اند به‌گونه‌ای که در کنار نوروزخوانی‌ها، منقبت‌خوانی‌ها، نعت‌خوانی‌ها، موسیقی‌های کار، زندگی، غم و شادی و… شب‌های زمستان را با نوای موسیقی خاص منطقه خود سپری می‌کنند.

 

موسیقی عاشیقی، شب‌های زمستان آذربایجان را میزبانی می‌کند
عاشیق رسول قربانی، یکی از چهره‌های برجسته عاشیق‌های آذربایجان که از سوی مسوولان فرهنگی تبریز، چهره ممتاز موسیقی عاشیقی جهان را لقب گرفته درباره موسیقی عاشیق‌ها در ایام و مناسبت‌ها می‌گوید: موسیقی عاشیقی ریشه‌ای بسیار کهن دارد و غنی‌ترین نمونه ادبیات و فرهنگ شفاهی آذربایجان است. ما عاشیق‌ها که وارثان و حافظان این موسیقی مردمی‌ هستیم، موسیقی عاشیقی را از اجداد خود گرفته‌ایم و سینه به سینه به نسل‌های دیگر منتقل می‌کنیم.
وی ادامه می‌دهد: موسیقی ما با اشعار کهن و بعضا با شعرهایی که خود عاشیق آنها را می‌سراید، همراه است و با توجه به مناسبتی که موسیقی در آن اجرا می‌شود، هم شیوه نوازندگی و هم شعرخوانی متفاوتی خواهد داشت.
عاشیق قربانی می‌گوید: در هر مناسبت و عیدی عاشیق می‌خواند و می‌نوازد؛ چه عید نوروز باشد و چه عید قربان و غدیر.
وی ادامه می‌دهد: برای مثال موسیقی عاشیقی در شب آخر پاییز توسط ۳ نوازنده اجرا می‌شود به گونه‌ای که یک نوازنده بالابان و دایره، نوازنده قوپوز یا همان ساز عاشیقی را همراهی می‌کنند و عاشیق با خواندن اشعاری که بیشتر از سروده‌های خودش است، آمدن فصل زمستان را نوید می‌دهد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...

                                                                                    جنجال تازه برای دستمزد گلزار: ۸۰۰میلیون تومان برای یک ماه!

یک روزنامه نوشته که گلزار برای بازی در سریال جدید لطیفی با عنوان “ساخت ایران” با تهیه کنندگان این پروژه به توافق رسیده و قرار است برای بازی دراین سریال برای یک ماه ،۸۰۰میلیون تومان دریافت کند.
گلزار در لبنان جلوی دوربین سومین سریال، ویدئویی ایرانی است وهم اکنون گروه سریال سازنده سریال محمد حسین لطیفی در لبنان به سر می برند و قرار است سکانس های مربوط به فرانسه را در محله فرانسوی نشین بیروت بگیرند.
آقای گلزار درسالهای اخیر بیشتر در تولیدات عامه پسند حضور داشته ودر طول بیش از یک دهه حضور در سینمای ایران ،منتقدان سینما وعلاقه مندان جدی سینما تنها با فیلمهایی چون “بوتیک” ساخته حمید نعمت الله و” آتش بس” ساخته تهمینه میلانی ارتباط خوبی برقرار کرده اند. البته آتش بس فیلمی بود که عملا گلزاررا به یک فوق ستاره تبدیل کرد و درواقع اولین فیلم میلیاردی تاریخ سینمای ایران نیز محسوب می شود . فیلمی که از فیلمهای جریان ساز دهه های اخیر محسوب می شود.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 15:41 :: نويسنده : پیام عب

کارگردان "هیس دخترها فریاد نمی زنند" از پایان تدوین این فیلم در هفته آینده خبر داد.
به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، پوران درخشنده گفت:تدوین فیلم وسط هایده صفی یاری هفته آینده به پایان می رسد و محمد رضا دلپاک نیز به زودی صداگذاری را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: انیمیشن "آخرین داستان" هم به دلیل مشکلات مالی مراحل تولید را به کندی می گذراند و باید به زودی برای گرفتن جذب سرمایه اقدام کنیم.

"اخرین داستان" اولین انیمیشن دو بعدی دیجیتال در ایران است و برداشتی آزاد از داستان ضحاک شاهنامه به شمار می‌رود. در این انیمیشن از کاغذ استفاده نمی‌شود و بیشتر کارها با تپلت دیجیتالی انجام می‌شود. ساخت " آخرین داستان" حدود دو سال به طول می‌انجامد. پوران درخشنده تهیه‌کنندگی این فیلم انیمیشن را برعهده دارد.

اشکان رهگذر تاکنون ساخت فیلم های کوتاه "تو"، "گربه قجری"، انیمیشن کوتاه "کافه دولاپه" و مدیریت هنری بازی رایانه ای "شیطنت های علیمردان خان" را برعهده داشته است.
شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم‌پور، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، شیرین بینا، بابک حمیدیان، مجید مشیری، اسماعیل سلطانیان، هادی مرزبان، امیر دژاکام و مهدی ماهانی، امیر آقایی، ستاره اسکندری و نیما صفایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند" به بررسی مسائل دختران جوان می‌پردازد و ترس از آبرو را در این دوره سنی آسیب‌شناسی می‌‌کند. مرتضی پورصمدی فیلمبرداری این فیلم سینمایی را برعهده داشته است. تهیه‌کنندگی این پروژه پربازیگر برعهده درخشنده است. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

 

هیچ کجای تاریخ، پادشاهی به اسم «سامشا» با این رفتار و گویش پیدا نمی‌کنیم/ هزار و یک‌شب و مثنوی معنوی منابع الهام من هستند

سینمای ما- نسرین بختیاری: مطمئنا سریال «روزی روزگاری» به کارگردانی امرلله احمدجو هیچ وقت از خاطره دیداری ما حذف نمی‌شود و تک دیالوگ‌ها و تکیه کلام‌ها و به‌خصوص بازی درخشان زنده‌یاد خسرو شکیبایی در نقش مرادبیگ و ژاله علو در نقش خاله را فراموش نمی‌کنیم. امرالله احمدجو کارگردانی است که با دغدغه زبان، گویش و فرهنگ فولکلور ایرانی پا به تلویزیون گذاشت و پس از گذشت سال‌های طولانی گزیده کاری، با همین دغدغه «پشت کوهای بلند» را با ترکیبی از بازیگران «روزی روزگاری» و امروزی روی آنتن برده است. وی بنا به زندگی در مناطق مختلف ایران با گویش و لهجه و فرهنگ اقوام مختلف آشنا شده و به ساخت آثار بومی علاقه خاصی دارد. سایت "سینمای ما" به بهانه پخش سریال تازه امرالله احمدجو گفت‌وگویی با وی انجام داده‌ که می‌خوانید:
....................

• موقع ساخت«پشت کوهای بلند» توجه شما بیشتر روی چه موضوعاتی متمرکز بود؟

بیشتر روی مضامین واحدی مانند زبان، کار، آداب و رسوم و فرهنگ فولکلور نواحی مختلف ایران متمرکز شده‌ام. بعضی از موضوعات مانند سلحشوری و شجاعت - که برگرفته از فرهنگ جبهه است - هم مورد توجه من است و اکثر نوشته‌هایم هم با این مضمون است. سریالی هم به نام «تولد» در زمینه دارم و چندین سال است که قرار پیش‌تولیدش گذاشته می‌شود اما بنا به مسائل مختلف لغو می‌شود. چون اقبال برای اجرای این نوع کار کم است، کمتر هم به آن پرداخته می‌شود.

• آیا نظرتان این بوده که «پشت کوهای بلند» به فضای «روزی روزگاری» نزدیک شود؟ فضای سریال اخیرتان بیشتر حالت فانتزی پیدا کرده است.

«روزی روزگاری» هم حالت فانتزی داشت و بجز در جزئیات در کلیت موضوع و قصه چندان رئال نبود. مضامین سریال‌ها واحد و موضوع اصلی هر دو اخلاق گرایی است و در کنار آن مسأله زبان و گویش‌ها مطرح است. تفاوت اصلی «روزی روزگاری» با «پشت کوهای بلند» این است که اولی سریال بود و دومی مجموعه است.

• پس چرا «روزی روزگاری» واقعی‌تر از «پشت کوه‌های بلند» به نظر می‌رسد؟

قهرمان‌های «روزی روزگاری» مجموعه‌ای از گردنه‌گیر‌ها و راهزن‌ها بودند که چندان نامور و مشهور نیستند اما اسم و رسم پادشاهان کاملا مشخص است. وقتی شما از انسان‌های گمنام یک مراد بیگ و خاله خیالی می‌سازید، تمام شخصیت‌ها به قابلیت واقعی‌بودن می‌رسند؛ هرچند که اتفاقات حالت قصه دارند و نه داستان. در داستان روابط علت و معلولی وجود داردٰ اما در قصه اتفاق‌ها باعث ایجاد ماجرا می‌شود؛ اگر ما «روزی روزگاری» را با نگاه قصه‌ای دنبال کنیم به این نکته می‌رسیم که این حجم از اتفاقات مکرر نمی‌تواند واقعی باشد. واقعی بودن «روزی روزگاری» در جزئیاتی مثل بوته‌چینی واقعی جلوه می‌کند. در «پشت کوهای بلند» هم مصداق‌های زندگی واقعی کم نیست و در روابط انسان‌ها دیده می‌شود. در هیچ کجای تاریخ، پادشاهی به اسم «سامشا» با این نوع رفتار و گویش پیدا نمی‌کنیم اما منظور ما بیان مقتضیات زندگی پادشاهان است وگرنه هر دو قصه خیالی هستند. بقیه در ادامه مطلب

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:29 :: نويسنده : پیام عب

معاون صدا در نشستی با مهمانان خارجی جشنواره بین المللی رادیو بودجه سالانه رادیو و تلویزیون ایران را اعلام کرد.
به گزارش مهر، نشست پرسش و پاسخ 40 تن مهمان خارجی با محمد حسین صوفی معاون صدا، شامگاه چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه در تالار آینه مجتمع آموزشی، فرهنگی و رفاهی زیباکنار برگزار شد.

صوفی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش های بین المللی برای موضوعات مختلف در طول سال، خطاب به مهمانان خارجی گفت: برای سال 92 و 93 دو برنامه بین المللی داریم که شما می توانید با آثار خود در آن شرکت کنید. اجلاس بین المللی نیز به منظور بازاندیشی رادیو برگزار می شود تا به این وسیله نسبت به دیدگاه اقشار مختلف جامعه درباره رادیو تحلیل داشته باشیم.

وی افزود: رادیو جوان به قشر جوان اختصاص دارد و ما برای ایجاد همگرایی و تبادل نظر بین تمام رادیوهایی که با محوریت جوانان در سراسر جهان وجود دارند، تصمیم داریم جشنواره بین المللی جوانه را برگزار کنیم که در سال 92 بین المللی می شود.

در ادامه مراسم مهمانان خارجی به پرسش و پاسخ با معاون صدا پرداختند. نخستین سوال توسط آقای راسل مطرح شد که وی درباره راز موفقیت رادیو ایران و دلیل افزایش مخاطبان آن سوال کرد که صوفی پاسخ داد: ما سلسله اقداماتی انجام دادیم که طی برنامه ریزی های مفصل صورت گرفت. جامعه مخاطب شناسایی شد و متناسب با نیاز مخاطبان به تاسیس شبکه های اختصاصی اقدام کردیم.

وی افزود: تولید برنامه بر اساس ذائقه مخاطب با این رویکرد که مخاطب سرمایه اصلی رادیو است صورت گرفت و همینطور برای معرفی رادیو از رسانه های مختلفی کمک گرفتیم که اکنون برای پوشش جشنواره نیز حضور دارند. علاوه بر آن ما همواره اجازه هر گونه نوع آوری، ابتکار و خلاقیتی را به برنامه سازان خود داده ایم.

یکی از مهمانان خارجی تقاضا کرد هر کدام از افراد یک درخت در مجتمع زیباکنار بکارند تا هر کس به نام خودش درختی به یادگار در ایران داشته باشد. صوفی ضمن موافقت با این درخواست گفت: البته اینجا که سرشار از باغ و درخت است اما اگر این اقدام در کویرهای ما صورت بگیرد بهتر است. با این حال اگر امکانش فراهم شود، بد نیست این اتفاق رخ دهد.

فرد سوال کننده نیز پاسخ داد هنوز در این مجتمع جا برای کاشتن درخت وجود دارد!

پس از این مهمانی از کشور استرالیا درباره میزان محبوبیت و اقبال شبکه های خبری و موسیقی محور در مقایسه با یکدیگر سوال کرد و معاون صدا با اشاره به دو شبکه پیام و آوا اظهار کرد: رادیو پیام در هر 15 دقیقه یک بخش خبری روی آنتن می فرستد و شبکه آوا نیز در طول 24 ساعت انواع موسیقی پخش می کند که در نظرسنجی اخیر خوشبختانه هر دو افزایش مخاطب داشته و از شبکه های پرمخاطب هستند.

روال جلسه این طور بود که ابتدا مهمانان سوالات خود را مطرح کردند و در پایان صوفی به تمامی سوالات پاسخ داد. در این میان فردی از کشور استرالیا با اعلام این مطلب که در این کشور سالانه 800 میلیون دلار به رادیو، تلویزیون و فرهنگ اختصاص می گیرد، بودجه رادیو و تلویزیون ایران را سوال کرد. با این حال صوفی پیش از پاسخ به این سوال از حضار تشکر و پایان جلسه را اعلام کرد!

با یادآوری مترجم نشست وی ناچار به پاسخگویی شد و دراین باره تصریح کرد: سوال سختی پرسیدید! رادیو تلویزیون ایران سالانه هزار میلیارد تومان بودجه معادل 1 میلیارد دلار در اختیار دارد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:30 :: نويسنده : پیام عب

«فکر می‌کنید یک چهره موفق چطور فکر می‌کند؟ روزهای عادی اش را چطور می گذراند؟ و ده ها سوال دیگر که در ذهن ما نقش می بندد با خواندن این مطلب به این سوالات شما جواب خواهیم داد. » به گزارش ايسنا، مجله تپش با عنوان «رازهایی از زندگی خصوصی رضا کیانیان» به پرسش‌هاي زير پاسخ داد.

فکر می کنید یک چهره موفق چطور فکر می کند؟

روزهای عادی اش را چطور می گذراند؟

با روزمرگی ها چطور کنار می آید؟

اصلا چه لباس هایی می پوشد و چه نوع غذاهایی می خورد؟

در صفحه هایی که پیش رو دارید رازهای موفقیت رضا کیانیان را کشف خواهید کرد!

برای بعضی آدم ها زندگی معنای دیگری دارد. انگار آن ها چند برابر انسان های معمولی لحظات را حس کرده اند و هر بار همه چیز را از نو تجربه کرده اند، حتی همین روزمرگی و معمولی بودن هم برای گروهی خوش آیند است. این که بتوانی مزه لحظه ها را به هر بهانه ای بچشی، زندگی را لذت بخش تر می کند. رضا کیانیان از این جور آدم ها است. این شانس را داشته که بارها زندگی کند، نه به خاطر سن و سال و تجربه و گذر عمر، که به خاطر همه نقش هایی که از او به یاد داریم.همان افغانی«روبان قرمز»، همان اصفهانی خوش زبان «فرش باد»، همان عاشق سیاست باز اهل غذای«ماهی ها عاشق می شوند» همان کاراکتر اهل دل «یه حبه قند» و حتی همان جمشید«شلیک نهایی».هر وقت که خواسته ایم به او در نقشی عادت کنیم او یک باره فرو پاشیده و نقشی جدید را ساخته. انگار علیه همه چیز همه چیز می شورد تا دوباره از نو بسازدش. شورشی که حالا در پنجمین دهه عمرش جای دنجی برای خودش ساخته، بی حاشیه و بدون جنجال بیش از بیست سال در سینما و تلویزیون حاضر بوده و هر بار حضورش همه را غافل گیر کرده، همین هاست که رضا کیانیان را متفاوت از همه هم نسلان و بازیگران کرده است. همه ما همان قدر درباره او می دانیم که نقش هایش به ما گفته، او دور از هیاهو همیشه در حال تولید است. اگر سر صحنه فیلمی نباشد یا گوشه ای از کارگاهش نشسته و فیگورهای چوبی اش را صیقل و جلا می دهد یا این که در اتاقی مشغول نوشتن مطلب یا کتابی است. گاهی هم می شود او را در حال عکاسی دید. اما هیچ وقت نمی شود رضا کیانیان را در قابی محصور کرد.او برای تجربه کردن مدام از این شاخه به آن شاخه می پرد. یک بار جوان معتاد فیلمی می شود و بعد برای بازی در نقش دکتری خوش گذران چند کیلویی چاق می شود و حرکاتش را سست و شل می کند، یک بار پیر مردی روستایی می شود و یک بار وکیلی همه فن حریف. (بقیه در ادامه مطلب)

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:33 :: نويسنده : پیام عب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داود کرمی وکیل مجموعه عوامل اجرایی برنامه جنگ شادی با حضور خاله شادونه در شهرستان خرمدره از شکایت ملیکا زارعی (خاله شادونه) از خسرو معتضد خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، داود کرمی وکیل مجموعه عوامل اجرایی برنامه جنگ شادی با حضور خاله شادونه در شهرستان خرمدره جزئیات این حادثه را تشریح کرد.

اکنون 5 روز از حادثه تلخ و تاسف بار کشته شدن 3 تن از کودکان معصوم شهرستان خرمدره و ابهر و مجروح شدن تعدادی دیگر از کودکان شرکت کننده در مراسم جشنی که اشک را جایگزین شادی کرد، گذشته است.

واقعه اندوهناکی که از همان ابتدا در صدر اخبار رسانه های داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته و هر کسی از ظن خود بنا بر رسم پیشین که متاسفانه دیگر اکنون نهادینه شده است در خصوص ماجرا و حواشی آن اظهار نظر کرده و قبل از تحقیق و بررسی از سوی مراجع زیربط، علت حادثه و عاملان احتمالی آن را در رسانه‌های خبری و ملی به اقصی نقاط جهان مخابره کردند.

برنامه گذار مراسم جشن در ساعات اولیه واقعه بازداشت گردیده و مجری (سرکار خانم ملیکا زارعی) آن نیز که پس از40 دقیقه از پایان مراسم در مسیر راه بازگشت به تهران از اتفاق ناگوار حادث شده مطلع شده بود بر اثر تالمات روحی ناشی از کشته شدن کودکانیکه 16 سال از عمر خود را صرف شادی آنها کرده، در طول این 5 روز در بستر اندوه قرارگرفته و نیز بدلیل عدم اطلاع از جزئیات اجرائی مراسم که هیچ نقشی در آن نداشته است، امکان دفاع از خود را نداشته و اطرافیان وی نیز بنا به توصیه و تاکید بنده که در طول عمر حرفه‌ای وکالت، همواره موکلین را از ورود به عرصه رسانه‌ای کردن موضوع پرونده قضایی منع نموده و خود نیز هرگز در این مسیر نیفتاده و همواره تابع تصمیمات و آراء قضائی بوده و بر نتایج حاصله احترام گذاشته‌ام از ورود به عرصه اطلاع رسانی پرهیز نمودند.(بقیه در ادامه مطلب) 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:22 :: نويسنده : پیام عب

فریدون جیرانی بامداد شنبه در برنامه «هفت» اعلام کرد این آخرین برنامه‌ای است که با حضور او روی آنتن می‌رود.

خبر جدایی جیرانی از برنامه «هفت» واکنش‌های بسیاری را میان اهالی سینما در پی داشت که از آن جمله می‌توان به نامه جمعی از سینماگران در حمایت از حضور او در مقام مجری این برنامه اشاره کرد. گزینه جایگزین جیرانی در این برنامه محمود گبرلو روزنامه‌نگار و منتقد معرفی شده که به احتمال بسیار زیاد برنامه هفته آینده توسط او اجرا خواهد شد.

گبرلو با اشاره به اینکه برای اجرای او در برنامه «هفت» با مسئولان تلویزیون رایزنی‌هایی صورت گرفته، گفت: «چند روز پیش جلسه‌ای با مسئولان صدا و سیما داشته‌ایم و حضور من در برنامه «هفت» هم در این جلسه مطرح شد. قرار شد در صورتی که فریدون جیرانی درگیر ساخت سریال‌اش شود من در جایگاه ایشان برنامه را اجرا کنم. واقعیت این است که در مورد برنامه «هفت» حساسیت‌های زیادی وجود دارد و طبعا من هم حساسیت‌های خاص خودم را نسبت به اجرای این برنامه دارم. من برای شخص آقای جیرانی احترام زیادی قائلم و تمام تلاشم این است که احترام ایشان حفظ شود و دوست ندارم با دلخوری «هفت» را ترک کند. اگر شرایط مساعد باشد تلاشم این است که «هفت» را زنده نگه دارم.»
بقیه در ادامه مطلب 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:14 :: نويسنده : پیام عب

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:5 :: نويسنده : پیام عب

 

هافبک میانی و کاپیتان تیم فوتبال استقلال که در تازه ترین اقدام خود تمرینات آبی پوشان را به خاطر مشکلات مالی تعطیل کرده بود در چرخشی عجیب از مواضع قبلی خود کوتاه امد و به سمت مدیرعامل باشگاه غش کرد!

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی جباری در چرخش خود پرامون مدیر عامل باشگاه اعلام کرده است : آقای فتح‌الله‌زاده برای استقلال خیلی زحمت کشیده و اگر من حرفی زدم منظورم ایشان نبوده است.

وی افزود: من دیده‌ام که ایشان با چه مشقتی در راه تامین منابع مالی استقلال زحمت می‌کشد. منظور من افرادی بودند که مسئولیت دارند و باید کمک می‌کرده‌اند اما نکرده‌اند و یا به اندازه لازم کمک نکرده‌اند.

هافبک استقلال گفت: مگر وقتی استقلال بازی آسیایی دارد همه نمی‌گویند این بازی ملی است؟ پس این نشان می‌دهد که استقلال در یک بازی ملی به میدان می‌رود و هفتاد، هشتاد هزار نفر هم به ورزشگاه می‌آیند.

جباری در پایان گفت: همواره صحبت از این می‌شود که تیم استقلال در حد ملی است اما با این باشگاه و بازیکنانش در حد ملی رفتار نمی‌شود و این در حالی است که استقلال قرار است آبروی ایران باشد و نماینده کشورمان در آسیا.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 16:35 :: نويسنده : پیام عب

 

علی خلاقی در نکوداشت سیمین داشنور در سرای اهل قلم گفت: دانشور پیش از مرگ خود در وصیتنامه‌ای سرپرستی انتشار تمام آثارش را به همسر من که فرزند خوانده او و جلال به شمار می‌رود، سپرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نکوداشت سیمین دانشور با حضور غلامرضا امامی، علی خلاقی و سعید محبی، صبح امروز جمعه 22 اردیبهشت در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی خلاقی که همسر فرزندخوانده سیمین دانشور به شمار می‌رود در سخنانی با اشاره به اینکه وی سابقه آشنایی مستقیم با جلال‌آل احمد را نداشته است، گفت: من پیش از اینکه جلال مرحوم بشود، با آثار او آشنا بودم و این آشنایی به دلیل فعالیت من در نهضت مقاومت ملی بود.

وی افزود: من در سال 60 در حاشیه برگزاری نشست یادبودی برای سیمین دانشور به منزل وی رفتم و این رفت و آمد ادامه یافت، تا اینکه در سال 62 او مسبب ازدواج من با فرزندخوانده‌اش شد.

او در ادامه با اشاره به ماجرای ازدواج دانشور و آل‌احمد گفت: آل‌احمد در سال 1320 از حزب توده جدا شد و به حزب زحمتکشان و پس از آن نیروی سوم پیوست، اما پس از کودتای 28 مرداد بود که کلاً سیاست را کنار گذاشت و به ادبیات به صورت جدی روی آورد.

خلاقی افزود: منزل این دو، خانه عشق بود. سیمین به من گفته بود که روزی که جلال مطمئن شد بچه‌دار نمی‌شود به او گفته بود که می‌تواند زندگی با او را ترک کند و با فرد دیگری ازدواج کند، اما وفاداری سیمین به جلال تا اندازه‌ای بود که تا لحظه فوتش حلقه ازدواج خود و جلال را در انگشتش با خود داشت.

وی همچنین گفت: خانه سیمین دانشور و جلال الان مخروبه شده است و میراث فرهنگی برای بازسازی آن حتی یک قدم هم برنداشته است. باید قدمی برداشت تا این خانه دوباره بازسازی شود و به روی نسل جدید گشوده شود. خانه‌ای که قبل و بعد از انقلاب محل آمد و شد بسیاری از بزرگان سیاست و فرهنگ بوده که تا همین اواخر هم ادامه داشت، خانه‌ای که همه در آن گرد هم می‌آمدند و داستان می‌خواندند.

خلاقی همچنین افزود: دانشور در آخرین وصیتنامه خود لیلی همسر مرا وصی خود قرار داده تا ترتیبی اتخاذ کند تا آثار وی در ایران و خارج از ایران تجدید چاپ شود و در ازای آن ثلث اموال وی را نیز دریافت کند.

در ادامه این نشست نیز سعید محبی دیگر سخنران این مراسم، بخش عمده فعالیت دانشور را دفاع از آزادی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین کار دانشور که سووشون است نیز یکسره در ستایش آزادی نوشته شده است.

وی افزود: دانشور یکی از بزرگترین عناصر ادبیات پسامشروطه در ایران است و کتاب سووشون وی نیز کالبد شکافی فرهنگ ما در مواجهه با خارجیان است که از نظر تکنیک و شخصیت‌سازی یکی از قوی‌ترین آثار ادبیات معاصر ایران به شمار می‌رود.

محبی افزود: سووشون در سال 1348 منتشر می‌شود. سالی که ایران و مردم ایران به شدت متاثر از سیاست بود و در عین حال سرشار از امید و آزادی. او با شامه قوی خود نوید آزادی را به ما می‌دهد و به عقیده من این رمان بهترین مکان برای دیدن روحیه تعالی جوی وی به شمار می‌رود.

این نویسنده همچنین با اشاره به دو رمان جزیره سرگردانی و ساربان سرگردان گفت: این دو کتاب ترکیبی است از خاطره‌نویسی و روایتگری که در آنها سیمین بر خلاف عرف موجود ترجیح داده به معاصرنویسی در رمان بپردازد و در عین حال ذهن خود را از پیش‌داوری‌هایی دور می‌کند. دنیای این دو رمان را در واقع باید دنیای آرمانی دانست که او در سووشون به تصویر می‌کشد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

 

فرماندار خرم‌دره گفت: بر اثر ازدحام برای خروج از محل اجرای برنامه خاله شادونه در خرم‌دره، سه کودک کشته شدند.

رحیم نوری پور بابیان اینکه فوت شدگان یک دختر 7 ساله،‌ پسر 7 ساله و دختری 6 ساله هستند افزود: این حادثه عصر پنجشنبه در سالن 3 هزار نفری شهدای خرم دره رخ داد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالن 3 هزار نفر بوده ولی بیش از 4 هزار نفر وارد سالن شده‌اند افزود: این سالن دو در خروجی دارد که هنگام خروج ازدحام تماشاگران موجب ایجاد حادثه شده است.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه هشت نفر در این جریان دچار حادثه شده‌اند افزود: برای برگزاری این برنامه هماهنگی لازم فرمانداری خرمدره صورت نگرفته بود.

وی با بیان اینکه یک نفر از مصدومین به دلیل وخامت حال به زنجان منتقل شده است افزود: حال بقیه مصدومان رضایت بخش گزارش شده است.

وی در ادامه از بازداشت تعدادی از عوامل اجرای این برنامه خبرداد و به مهر گفت: مدیر برنامه "خاله شادونه " نیز بازداشت شده است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:13 :: نويسنده : پیام عب

 

قدس آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مباحث مربوط به اهل بیت(ع) رونق فراوانی دارد و جشنواره‌های شعر آیینی متعددی نیز به همین منظور در سطح کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، سیدمحمد حسینی پنجشنبه شب در سومین کنگره ملی شعر فاطمی که در تالار قدس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به روایات اسلامی در رابطه با شرافت اهل بیت(ع) و فاطمه زهرا(س) در روز قیامت تصریح کرد: زبان از بیان فضائل آن حضرت عاجز بوده و قلم توان ثبت جایگاه رفیع او را ندارد.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب می گوید: درباره حضرت زهرا(س) هرچه بگوییم کم گفته‌ایم و دلیل این امر نیز عمق و ژرفای شخصیت آن حضرت است.
حسینی در ادامه با اشاره به رونق شعر آیینی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از گذشته به مسئله شعر آیینی پرداخته شده و این امر در جشنواره شعر رضوی نیز دیده می‌شود.
وی افزود: هر جا که حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثمر ثمر باشد این امر صورت می ‌گیرد تا از زحمات دست ‌اندرکاران جشنواره‌های گوناگون ادبی و آیینی تقدیر شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سخن گفتن درباره حضرت زهرا(س) بسیار دشوار است گفت: مباحث مربوط به اهل بیت(ع) رونق فراوانی دارد و جشنواره‌های شعر آیینی متعددی نیز به همین منظور در سطح کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : پیام عب

مهدی فخیم‌زاده اعتقاد دارد علاقه به بازیگری در عموم مردم از میل به شهرت و دیده شدن نشات می‌گیرد، اما شهرت یک بازیگر فقط در روزهای اول کاری او هیجان دارد.

مجموعه تلویزیونی «گپ» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه که پنجشنبه شب‌ها روی آنتن شبکه IFILM می‌رود، با هنرمندان عرصه تئا‌تر، سینما و تلویزیون همراه می‌شود تا با آن‌ها گپ و گفت خودمانی داشته باشد.

پنجشنبه شب 21 اردیبهشت ماه برنامه «گپ» میزبان مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون بود.

در ابتدای برنامه فخیم‌زاده با اشاره به سختی‌های حرفه بازیگری گفت: «وقتی کسی از بیرون به شغل ما نگاه می‌کند متوجه سختی‌های آن نیست، مثلا در کلاس‌های خود من هنرجویان همگی خودشان را بازیگر می‌دانند و وقتی از آن‌ها می‌پرسید فرق شما با عزت‌الله انتظامی یا پرویز پرستویی چیست؟ تنها تفاوتشان را این می‌دانند که این افراد را می‌شناسند و به آن‌ها نقش می‌دهند، اما ما را نمی‌شناسند!»

کارگردان سریال‌های «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق» در ادامه گفت: «فکر می‌کنم علاقه به بازیگری در عموم مردم از میل به شهرت و دیده شدن نشات می‌گیرد، اما شهرت یک بازیگر فقط در روزهای اول کاری او هیجان دارد. این مسئله رفته‌رفته کمرنگ می‌شود و بازیگر را به انزوا می‌کشاند و او معمولا نباید در مجامع عمومی حضور داشته باشد. اما معتقدم یک بازیگر در همه حال باید احترام مردم را نگاه دارد.»

فخیم‌زاده در ادامه به خاطرات دوران پیش از ورود به حرفه بازیگری‌ اشاره کرد و افزود: «مادرم همیشه دوست داشت من پزشک شوم. من دو سال در دانشگاه ملی پزشکی خواندم و بعد رفتم سربازی و بعد از آن تصمیم گرفتم بروم دانشگاه ادبیات، چرا که ادبیات را به هنر نزدیک‌تر می‌دیدم و همزمان با ادبیات در دانشکده هنرهای دراماتیک هم درس می‌خواندم.»

 

او در ادامه افزود: «همیشه به هنرجویانم توصیه را می‌کنم اگر کار دیگری غیر از بازیگری از شما برمی‌آید حتما آن را انتخاب کنید، چون آخر و عاقبت بازیگری مشخص نیست و هیچکس نمی‌داند کسانی مثل حامد بهداد رامبد جوان پرویز پرستویی و... چه مشقتی را تحمل کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند.» 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:5 :: نويسنده : پیام عب

 

سيزدهم ارديبهشت سالروز تولد زنده ياد جعفر بزرگي يكي از چهره هاي ماندگار سينما، تلويزيون و موسيقي است.
به گزارش خبرآنلاين، جعفر بزرگي متولد سال 1296 در تهران بود. او بعد از دوران تحصيل و با گوش دادن به صفحات گرامافون به هنر علاقه مند شد. بزرگي فعاليت هاي تئاتري خود را در سينما سپه دنبال كرد و با افتتاح راديو ژاندارمري و راديو شهرباني، فعاليت خود را با حسين شهبازيان در اين مركز ادامه داد.
او از سال 1318 تا 1327 روزهاي جمعه، نيم ساعت در راديو خوانندگي مي كرد كه آهنگ «مرغ سحر» يكي از آن هاست.
بزرگي كنسرت هايي هم به همراهي حسينعلي وزيري تبار و يوسفي در تئاتر تهران اجراء كرد و صفحاتي از خود باقي گذاشت و بعد از افتتاح راديو اصفهان، براي فعاليت در آن راديو به اصفهان رفت.
او بازي در سينما را از 1368 با فيلم «بچه هاي طلاق» ساخته تهمينه ميلاني آغاز كرد. از ديگر فيلم هاي بزرگي مي توان به «بچه هاي طلاق»، «افسانه آه»، «ديگه چه خبر؟!» «سگ كشي»، «درخت گلابي» و «شور عشق» اشاره كرد. بزرگي آخرين بار سال 1383 و در 87 سالگي در فيلم «كوچولوي خوش شانس» نقش آفريني كرد.
بزرگي مجري تلويزيون هم بود. برنامه موفق و پربيننده «سالمندان» يكي از كارهاي او در اين حوزه بود. اين پيشكسوت كه در برنامه هاي كودك و نوجوان در قالب تركيبي و نمايشي شبكه هاي سراسري و جام جم نيز فعال بود، اول تيرماه 1385 با حضور در برنامه «رنگين كمان» شبكه تهران از خاطرات خود در برنامه هاي كودك گفت.
زنده ياد بزرگي پنجم مرداد 1385 در 89 سالگي دار فاني را وداع گفت.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:55 :: نويسنده : پیام عب

 

سريال «بيدار باش» ساخته احمد كاوري از 30 ارديبهشت ماه روانه آنتن شبكه يك سيما مي شود.
به گزارش شبكه ايران، سريال «بيدار باش» با نام قبلي «جنگ بازي» به كارگرداني اجمد كاوري با پايان پخش مجموعه «حيراني» از سي ام ارديبهشت ماه امسال روي آنتن شبكه يك مي رود.
اين سريال يكي از گزينه هاي پخش در ايام نوروز از شبكه يك سيما بود كه در نهايت سريال «چك برگشتي» سيروس مقدم روانه آنتن اين شبكه شد.
جواد نوروزبيگي تهيه كننده اين سريال در گفت وگو با شبكه ايران ضمن تاييد تغيير نام اين سريال به «بيدار باش» گفت: اين سريال 15 قسمتي 9 بهمن كليد خورد و بيشتر بخش هايش در شهرك دفاع مقدس و خانه اي قديمي در خيابان جمهوري تصويربرداري شد.
وي افزود: هم اكنون با آخرين مراحل تصويربرداري، ساخت موسيقي را آريا عظيمي نژاد برعهده گرفته و صداگذاري را آرش قاسمي برعهده دارد.
به گفته نوروز بيگي، داستان «بيدار باش» درباره يك گروه تئاتر است كه در ايام نوروز براي اجراي نمايش راهي جبهه هاي جنگ مي شوند. اين گروه قصد دارند اوقات خوشي را براي رزمندگان فراهم كنند، حوادث مختلف باعث مي شود كه آنها به مرور زمان اضطرابشان كم شود و با گذشت زمان به باورهاي معنوي برسند.
اكبر عبدي (سليمان)، مجيد صالحي(گرزين پسر سليمان)، رضا ناجي، امير نوري، اميررضا دلاوري، عارف لرستاني، هادي كاظمي، رابعه اسكويي، خاطره حاتمي و... در اين مجموعه طنز ايفاي نقش مي كنند.
اين سريال 15 قسمتي قرار است با اتمام «حيراني» در باكس ساعت 22:15 شبكه يك سيما به پخش برسد.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:47 :: نويسنده : پیام عب

 

رابرت پاتینسن بازیگر سری فیلم‌های «گرگ و میش» در تریلر روان‌شناختی «ماموریت: لیست سیاه» مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم داستان واقعی اریک مادکس بازپرس ارتش است که هدایت عملیات به دام انداختن صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق را به عهده گرفت.

«ماموریت: لیست سیاه» را قرار است ژان-استفان سوور بر مبنای فیلمنامه‌ای از اریک یندرسن کارگردانی کند.

یندرسن که خود یکی از تهیه کنندگان این فیلم است، فیلمنامه را بر اساس کتاب «ماموریت: لیست سیاه 1: داستان جستجو برای پیدا کردن صدام حسین به روایت سربازی که طراح اصلی عملیات به دام انداختن او بود» نوشته است.

مادکس نویسنده این کتاب است. او نقش مهمی در پیدا کردن مخفیگاه صدام حسین داشت.

رابرت پاتینسن در «ماموریت: لیست سیاه» نقش مادکس را بازی می‌کند. این بازیگر 26 ساله بریتانیایی بیش از همه برای بازی در نقش ادوارد خون‌آشام در سری فیلم‌های «گرگ و میش» شهرت دارد.

آخرین فیلم این مجموعه با عنوان «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2» در مرحله پس از تولید قرار دارد.

پاتینسن دو فیلم «بل آمی» و «کاسموپلیس» را هم آماده نمایش دارد که فیلم دوم به کارگردانی دیوید کراننبرگ یکی از رقبای نخل طلای این دوره جشنواره کن است.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:43 :: نويسنده : پیام عب

 

میهمانان ویژه» جایگزین سریال «دختری به نام آهو» می‌شود. این مجموعه ۱۴ قسمتی روزهای زوج ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در روزهای فرد پخش می‌شود.
سریال «میهمانان ویژه» به کارگردانی جواد رضویان، پس از پایان سریال «دختری به نام آهو» ۲۴ اردیبهشت ماه برای پخش از شبکه تهران آماده می‌شود.
«میهمانان ویژه» جایگزین سریال «دختری به نام آهو» می‌شود. این مجموعه ۱۴ قسمتی روزهای زوج ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز در روزهای فرد پخش می‌شود.
سریال «میهمانان ویژه» در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به کارگردانی جواد رضویان برای پخش از شبکه تهران آماده شده است. علیرضا خمسه، رضا بابک، امیرحسین صدیق، آشا محرابی و افشین سنگ چاپ از جمله بازیگران این سریال هستند.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:38 :: نويسنده : پیام عب

 

نگارش فيلمنامه فيلم تازه مسعود كيميايي با همكاري مصطفي خرقه‌پوش انجام مي‌شود.
به گزارش جوان امروز مسعود كيميايي كه از مدت‌ها قبل پيش‌توليد اوليه فيلم سينمايي «دست تنها» را آغاز كرده بود اين روزها آخرين مراحل نگارش اين فيلمنامه را سپري مي‌كند. نكته قابل توجه اينكه در نگارش فيلمنامه، مصطفي خرقه‌پوش با مسعود كيميايي همكاري مي‌كند. خرقه‌پوش پيش از اين سه فيلم آخر اين كارگردان «رئيس»، «محاكمه در خيابان» و «جرم» را تدوين كرده بود. طرح اوليه اين فيلمنامه متعلق به علي‌اكبر ثقفي است و مسعود كيميايي دو ماهي است نگارش و بازنويسي نهايي آن را با كمك خرقه‌پوش انجام مي‌دهد. به گفته مسعود كيميايي نگارش فيلمنامه بزودي به پايان مي‌رسد و درخواست پروانه ساخت به اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد ارسال مي‌شود. فيلم «دست تنها» داستان مردي ميانسال است كه بعد از سال‌ها زندان براي كمك به دخترش چند روز مرخصي مي‌گيرد. توافقات نهايي براي حضور سعيد راد، اكبر زنجانپور و سوگل خالقي در اين فيلم انجام شده است. خبر جديد درباره ليست بازيگران همكاري گلچهره سجاديه با اين كارگردان است. او قرار است در فيلم تازه كيميايي يكي از نقش‌هاي اصلي را بازي كند.
سجاديه پيش از اين در «گروهبان»، «دندان مار» و «ردپاي گرگ» با كيميايي همكاري كرده بود و «دست تنها» جديدترين تجربه مشترك‌شان بعد از 20 سال محسوب مي‌شود. مسعود كيميايي فيلم تازه‌اش را احتمالاً اوايل تابستان كليد مي‌زند.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:21 :: نويسنده : پیام عب

بولتن- خبر خيلي كوتاه بود: "رضا برجي"، عكاس معروف دفاع مقدس در بيمارستان بستري شد. شايد به خاطر همين كوتاه بودن خبر بود كه صدا و سيماي مثلا ملي، حتي به خودش زحمت نداد كه براي خالي نبوده عريضه، حتي يك گزارش خشك و خالي در اين‌باره تهيه كند. شايد به زعم اينها، ارزش خبري اين اتفاق از ماجراي رژيم لاغري داوودنژاد كمتر بوده است. شايد هم حضرات منتظرند تا رضا برجي هم خداي نكرده مانند ديگر رفقايش، از اين دنيا پر بكشد و آن وقت است كه تيم اكتيو واحد مركزي خبر دست به كار شوند و گزارش و خبر تهيه كنند و هي راه به راه "سبكبالان خراميدند و رفتند" را پخش كند.                                                                                                                      انگار بعضی مدیران و فعالان فرهنگی ما معتقدند كه جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی، ساخته و پرداخته‌ی کسانی‌ست که در نوستالژی جنگ گیر کرده‌اند و از آنجا که پس از آتش‌بس ایران و عراق، خاکریزی وجود نداشته تا این گیرکردگان تاریخ، دلمشغولی‌های‌شان را پر و بال دهند، یک جنگ ذهنی راه انداخته و با خلق نبردی انتزاعی در حوزه‌ی فرهنگ که معلوم نیست کی شروع شده و کی پایان خواهد یافت، دفتر و دستکی برای دل‌شان درست کرده‌اند. اسمش را هم گذاشته‌اند جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم معروف و اسم پاتوق‌شان را هم جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی.

حالا شما از چنین آدم‌هایی که از قضا، صاحب رسانه‌اند و پتانسیل‌های کار فرهنگی، به اشتباه در اختیارشان قرار گرفته چه انتظاری دارید؟ آنهايی که انقلاب اسلامی را همچون چکشی برای سفت کردن میخ پایه‌های میزشان می‌خواهند و یا آنرا همچون کارت اعتباری دائماً شارژ تلقی می‌کنند، کجا می‌خواهند و کی می‌توانند که انقلاب اسلامی را نه محصول دعواهای سیاسی امام (ره) و شاه دانسته و نه نتیجه‌ی نفت 40 دلاری و عدم حمایت کارتر از پهلوی؟ و این حضرات کجا و درک زمینه‌های فرهنگی وقوع، پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی کجا؟ و اصلا اينها كجا و درك بزرگي و اهميت اشخاصي چون رضا برجي كجا؟! حاضرم شرط ببندم كه حتي خيلي از آنها حتي نام "رضا برجي" را هم نشنيده‌اند. و مگر نبود حال و روزگار سيد شهيدان اهل قلم! كه وقتي رهبر انقلاب بر سر جنازه‌اش حاضر شد تازه اين حضرات تكنوكرات فرهنگي، فهميدند كه آويني كه بوده.

 

 

جالب می‌شود اگر بین این آقایان مذکور، نظرسنجی انجام شود و از میان عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، بین‌المللی و غیره، موثرترین عامل را در پیشروی جمهوری اسلامی جویا شوند. فکر نمی‌کنم این متولیان و فعالان فرهنگی، دو برگ تره هم برای فرهنگ در این خصوص خرد کنند. در این شرایط، چه معنی می‌دهد که من و شما توقع داشته باشیم بینش سیدمرتضی‌ها، بینش حاکم بر نهادهای تربیتی- فرهنگی ما باشد؟ چه معنی می‌دهد از کم کردن وقت برنامه‌ی فخیمه‌ی هفت، بخاطر پخش برنامه‌ی پر مخاطب نود ناراحت شویم؟ اصلاً من و شما حق نداریم که بگوییم سیمای انقلاب و ذهن مردم را تا این حد در اختیار هالیوود قرار ندهید. می‌دانید چرا؟ چون من و شما نمی‌فهمیم که سرگرم کردن مردم یعنی چه؟

راست می‌گفت رضا کیانیان در آژانس شیشه‌ای: "دوره‌ت تمام شده مربي"! انگار دوران مردان آسماني جنگ تحمیلی که نبردشان و تأثیر مبارزات‌شان جلوی چشم همه بود، تمام شده چه برسد به دوران مردان جنگ فرهنگی که نه تنها در سردار بودن ایشان، برخی از آقایون شک ندارند، بلکه در اصل جنگ، کلی حرف حدیث است.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:0 :: نويسنده : پیام عب

 

چهار سال از درگذشت اسماعيل داور فر يكي از بازيگران عرصه سينما، تئا تر و تلويزيون گذشت.

به گزارش خبرآنلاين، زنده ياد اسماعيل داورفر كه بسياري او را در نقش «دوستعلي» در سريال دائي جان ناپلئون به خاطر مي آورند، سال 1311 در تهران متولد شد.

او پس از فارغ التحصيلي از هنرستان هنرپيشگي به طور آزاد با گروه مرواريد، پاسارگاد و گروه هنر ملي همكاري كرد و سپس در سال 1339 به استخدام اداره برنامه هاي تئا تر در آمد. داورفر از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران مدرك ليسانس گرفت. او داراي ديپلم مدرسه تئا تر كاليفرنيا و مدرسه اليزابت هالووي بود و مدرك معادل دكترا در رشته بازيگري را از وزارت فرهنگ و هنر (اكنون ارشاد) دريافت كرد.

از جمله كارهاي داورفر در عرصه بازيگري تئا تر مي توان به «افول»، «صيادان» نوشته اكبر رادي، «چوب به دستهاي ورزيل» نوشته غلامحسين ساعدي، «مرده هاي بي كفن و دفن» نوشته ژان پل سار تر، «اشباح» نوشته هنريك ايبسن، «كرگدن» نوشته اوژن يونسكو، «مرغ دريايي» نوشته آنتوان چخوف، «جعفرخان از فرنگ برگشته» نوشته حسن مقدم، «اسب» سفيد نوشته ركن الدين خسروي، «حسن كچل» نوشته علي حاتمي و «بنگاه تئاترال» نوشته علي نصيريان اشاره كرد.
از سريال هاي تلويزيوني او به غير از «دايي جان ناپلئون» مي توان از «دليران تنگستان»، «بازم مدرسم دير شد»، «آقاي دلار»، «آژانس دوستي»، «مثل آباد» و «روزهاي خوب زندگي» نام برد.

داورفر همچنين در فيلم هاي سينمايي چون «گاو»، «آقاي هالو»، «صادق كرده»، «سرايدار»، «تاتوره»، «وكيل اول»، «لنگرگاه» و «زير بام هاي شهر» نقش آفريني كرد.                                                                                                                                                                          عزت الله انتظامي و ايرج راد در مراسم تشيع جنازه مرحوم داورفر


او 14 ارديبهشت سال 1387 در 76 سالگي بر اثر سكته قلبي درگذشت.

در مراسم تشييع پيكر مرحوم داورفر چهره هايي چون عزت الله انتظامي، جمشيد مشايخي، داريوش اسد زاده، اكبر زنجانپور، ايرج راد، سعيد پورصميمي، زنده ياد جمشيد لايق، زنده ياد فاطمه طاهري، قطب الدين صادقي، هادي مرزبان، مرتضي احمدي و ملكه رنجبر حضور داشتند  

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:30 :: نويسنده : پیام عب

این مراسم با حضور داریوش مهرجویی و خانواده‌اش و تعداد از عوامل فیلم «نارنجی‌پوش» برگزار شد.                           داریوش مهرجویی با اهدای ۱۰ میلیون ریال از رفتگری امانتدار بجنوردی تقدیر کرد.

داریوش مهرجویی کارگردان فیلم «نارنجی‌پوش» با اهدای ۱۰ میلیون ریال از احمد ربانی رفتگری که یک میلیارد تومان را بعد از پیدا کردن به صاحبش برگرداند، تقدیر کرد.

مهرجویی در این مراسم که در سینما آزادی برگزار شد، گفت: «این ۱۰ میلیون ریال تحفه ناقابلی است که از طرف عوامل فیلم تقدیم ایشان می‌کنم. امیدوارم همه نارنجی‌پوش‌ها و مردم از این رفتگر یاد بگیرند.»

وی ادامه داد: «برای من بسیار عجیب است که در مقابل فداکاری این فرد، صاحب پول، تنها مبلغ ناچیز ۲۰۰ هزار تومان برای این کار بزرگ پرداخت کرده است. پیشنهاد شد که مردم یک حساب بانکی برای این رفتگر فداکار باز کنند و اگر این کار انجام شود من اولین کسی هستم که به این حساب کمک می‌کنم.»

مهرجویی درباره احمد ربانی، گفت: «کار این رفتگر فداکار، کاری شرافت‌مندانه بود و امیدوارم همه دزدان و کلاهبرداران، شرافت را از این فرد پاک و صادق یاد بگیرند. من به آقای ربانی مرحبا می‌گویم، در شرایط کنونی که همه دچار مشکلات مالی هستند و ایشان هم درآمد زیادی ندارد، این کار بسیار قابل ستایش است. ایشان نارنجی‌پوشی شریف هستند.»این مراسم با حضور داریوش مهرجویی و خانواده‌اش و تعداد از عوامل فیلم «نارنجی‌پوش» برگزار شد.

احمد ربانی رفتگر شهرداری بجنوردی پس از پیدا کردن کیف یک میلیارد تومانی، آن را به صاحبش برگرداند.      

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:16 :: نويسنده : پیام عب

این خانم هم اکنون در سن 90 سالگی به سر می برد. پرامیلا برنده اولین دختر شایسته هند است که در سال 1947 به عنوان رسید. پرامیلا اهل جویش هند بوده و یهودیست.                                                                                       دختر او نیز در سال 1967 به عنوان ملکه زیبایی هند انتخاب شد. پرامیلا با ازدواج با یک کارگردان معروف هند در آن زمان به نام مارواری به عنوان یک بازیگر نیز در هند مطرح شد و در 30 فیلم نیز بازی کرد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
پنج شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:57 :: نويسنده : پیام عب

صطفی العقاد کارگردان فیلم «محمد رسول الله» می گوید: زمانی که می خواستم به آمریکا سفر کنم، پدرم در یک جیبم ۲۰۰ دلار پول و در جیب دیگرم یک جلد قرآن کریم گذاشت تا یادم نرود که یک مسلمانم.

 

 

 


فیلم سینمایی «محمد رسول الله»، تنها پروژه عظیم سینمایی است که تاکنون درباره زندگی حضرت محمد (ص) ساخته شده است و سازنده آن «مصطفی العقاد» که در هالیوود چهره شناخته شده ای بود برای ساخت آن با مشکلات زیادی روبرو شد.

مصطفی العقاد، کارگردان سوری الاصل هالیوود


او برای ساخت این فیلم، نه تنها از سوی هالیوود طرد شد، بلکه بسیاری از گروه های تندرو اسلامی و برخی از سازمان های اسلامی از جمله اتحادیه جهانی مسلمانان در عربستان سعودی نیز با او مخالفت کردند.


داستان زندگی «مصطفی العقاد» فیلمساز مسلمانی که آرزویش روایت دلاوری های قهرمانان جهان اسلام برای جهانیان بود و پروسه ساخت جنجال برانگیزترین فیلم او «محمد رسول الله» خالی از لطف نیست.

 


* مصطفی العقاد: با ۲۰۰ دلار و یک جلد قرآن کریم سوریه را به مقصد آمریکا ترک کردم

 


«مصطفی العقاد» سال ۱۹۳۰ در سوریه متولد شد، او که از همان کودکی علاقه خاصی به سینما داشت، با این رویا بزرگ شد و سرانجام در سال ۱۹۴۹، زمانی که تنها ۱۹ سال داشت، سوریه را به مقصد آمریکا ترک کرد.


«العقاد» درباره این سفر می گوید: زمانی که می خواستم به آمریکا سفر کنم، پدرم در یک جیبم ۲۰۰ دلار پول و در جیب دیگرم یک جلد قرآن کریم گذاشت تا یادم نرود که یک مسلمانم.

 


* فارغ التحصیلی از رشته هنرهای نمایشی و آشنایی با «سم پکین پا» و ورود به هالیوود

 


او در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، در رشته هنرهای نمایش مشغول به تحصیل شد و پس از فارغ التحصیلی با «سم پکین پا» کارگردان مشهور آمریکا آشنا شد.


«پکین پا» معرف «العقاد» به هالیوود شد و از او در ساخت فیلم «انقلاب الجزیره» که هیچ گاه روی پرده نرفت، به عنوان مشاور استفاده کرد، «پکین پا» حمایت خود از «العقاد» را تا آنجا ادامه داد که او توانست به عنوان تهیه کننده شبکه سی بی اس آمریکا مشغول به کار و کمی بعد نیز به عنوان استاد هنرهای نمایش در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تدریس شود. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 15:35 :: نويسنده : پیام عب

                                                        نمايش «عشق من؛ حامد بهداد» نوشته افشين هاشمي با بازي زهير ياري و افشين هاشمي از 10 ارديبهشت‌ماه در كافه ترياي تالار اصلي مجموعه تئاترشهر به روي صحنه مي‌رود.

هاشمي اين نمايشنامه را بر اساس نمايشنامه‌اي از ابراهيم مكي براي اجرا در تالار انتظار يا كافه يك تئاتر نوشته‌ و زهير ياري آن را براي اجرا در كافه تئاترشهر تنظيم كرده است.

در خلاصه داستان اين نمايش آمده است: «اگه يكي كه عاشق حامد بهداده راهشو بكشه بياد كافه ترياي تئاتر شهر چي مي‌شه؟ حتما يك گوش مفت گير مياره واسه حرف زدن و از حامد گفتن. حالا اوني كه اين حرفارو مي‌شنوه چيكار مي‌كنه؟ ...» نمايش «عشق من؛ حامد بهداد» با بداهه‌نوازي و بداهه‌خواني مهدي امين‌لاري اجرا مي‌شود و ماهان خورشيدي دستيار كارگردان اين اثر نمايشي است. اين نمايش از 10 ارديبهشت‌ماه راس ساعت 18 اجرا مي‌شود و اجراي آن تا پيش از تعطيلات نيمه خرداد ادامه خواهد داشت.

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:1 :: نويسنده : پیام عب

روزنامه شرق نوشت: «آنتوني كوئين» در سكانس پاياني «آخرين قطار گان هيل» ساخته «جان استورجس» در سيماي يك پدر كه فرزندش از همسر دوست قديمي اش «كرگ داگلاس» هتك حرمت كرده بود، بين غريزه پدري و نجات جان پسرش از يكسو و اتفاق هولناكي كه دو دوست را در برابر هم قرار داده بود، گرفتار آمده بود. او در اين برزخ به انتخاب رسيد و مرگ را برگزيد. او توصيه دوست قديمي اش را در نكشيدن اسلحه نپذيرفت اما به هنگام جان دادن به داگلاس سفارش كرد كه پسر خردسالش را خوب تربيت كند.

در «زورباي يوناني» برگرفته از رمان درخشان نيكوس كازانتزاگيس ساخته «مايكل كاكويانيس» در نقش مردي شوخ طبع كه زندگي را با شوريدگي تمام دوست مي داشت در كنار «آلن بيتس» و «ايرنه پاپاس» نقش آفريني كرد. او پيام رسان عشقي بود كه بين آن دو شكل گرفته بود. «كوئين» در ورسيون جديدي از رمان «ويكتور هوگو» يعني «گوژپشت نتردام» قلب مهربان «كازيمادو»ي گوژپشت را به «اسمرالدا»ي زيبا با نقش آفريني «جينا لولو بريجيدا» تقديم كرد. اشك هاي انساني او چهره كريه اش را از آن خود كرد. اشك هايي كه از پرده سينما بيرون آمد و بر صورت تماشاگران نشست.

او در ترسيم سيماي يك انسان دوست داشتني در پشت چهره اي مسخ شده و مشمئزكننده هنرمندي يگانه بود. «آنتوني كوئين» سرخ پوست دورگه اي بود كه با سيمايي خشن كه به زشتي پهلو مي زد در دهه هاي مياني و انتهايي قرن گذشته نقش آفريني كرد و در ژانرهاي مختلف استعداد ناب و درخشان خود را بروز داد. او برنده دو جايزه اسكار نقش مكمل شد. هرگز هنرنمايي او در فيلم هاي «زنده باد زاپاتا»، «كفش هاي ماهيگير»، «فرمان گمشده»، «توپ هاي سن سباستين» و «توپ هاي ناوارون» فراموش شدني نيست.«كوئين» به هنگام مرگش از آخرين ازدواجش دختري سه ساله داشت. او هم مثل «زوربا» شيفته زندگي بود و مرگ را باور نداشت. «آنتوني كوئين » را حالادر فيلم هايش باز مي يابيم. مردي كه سينمادوستان به او مديونند. «عمر مختار»ي كه رسالتش را با انتقال عينكش به نوجواني در پايان فيلم «عمر مختار» ساخته «مصطفي العقاد» به درستي انجام داد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:48 :: نويسنده : پیام عب

                                     به گزارش خبرنگار مهر، گیتی خامنه در این مستند که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی افسانه مهربانی برای سیمای فرانسوی شبکه سحر تولید شده، برای اولین‌بار در چهره‌ای جدید و در نقش یک ایرانی جهانگرد ظاهر می‌شود که پس از سال‌ها دوری از وطن به سرزمین مادری‌اش سفر می‌کند تا به مرور ناشناخته‌های تاریخ و فرهنگ کشورش و ترسیم زوایایی بدیع از این زیبایی‌ها برای غیرایرانیان، کشورش را به آنها بشناساند.

این چهره محبوب و خاطره‌انگیز اجرا در سال‌های پس از انقلاب، که در "میراث ایران" علاوه‌بر نویسندگی متن، به گویندگی نسخه فارسی "میراث ایران" و همچنین حضور تصویری به‌عنوان راوی پرداخته است، در این باره به خبرنگار مهر گفت: همکاری من با "میراث ایران" بیش از هر چیز به یک پیشینه عاطفی و دوستی ارزشمند با تهیه‌کننده برنامه و اطلاع ایشان از علاقمندی فوق‌العاده من به سفر باز می‌گردد. بعد از نگارش متن، وی از من خواست تا فردی را برای خواندن متن در این مستند معرفی کنم. بعد از من خواسته شد متن‌ها را بخوانم تا برای انتخاب نریتور از آن به‌عنوان صدای شاهد استفاده کنند. سپس پیشنهاد بازی در این کار مطرح شد که مانند تمام پیشنهادهای دیگر در زمینه نقش آفرینی بنابر دلایل خاص خودم رد کردم.

خامنه ادامه داد: در مرحله بعد باز هم تهیه‌کننده پیشنهاد کرد که بخش‌های مربوط به خانه راوی این مستند در خارج از کشور را در منزل من تصویربرداری کنند و پس از آن تصاویر مربوط به خانه راوی در ایران گرفته شد و به این ترتیب با اینکه از بازیگری گریزانم، اما از آنجا که این کار فرصت بسیار خوبی برای ادای دین به تاریخ و فرهنگ ایران عزیز بود، خیلی آرام اما به طور کامل درگیر این پروژه شدم. در واقع کارگردان "میراث ایران" از سابقه و علاقه من به جهانگردی، به این نتیجه رسید که قصه را از زبان من و بر اساس ارتباط عاطفی میان من و دوستم "آنی" بیان کند.

وی از حضور در این مستند به عنوان یک تجربه عالی یاد کرده و افزود: در این کار من آزاد بودم و با کمک عوامل تولید، فضایی صمیمانه شکل گرفت. این کار حجم وسیعی از اطلاعات در مورد ایران و زیبایی‌هایش را در فضایی دوستانه و صمیمی به مخاطب ارائه می‌دهد. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:14 :: نويسنده : پیام عب

اباصلت صادقی از استادان بنام و برجسته هنر خوشنویسی کشور در سن 42 سالگی دارفانی را وداع کرد.

به گزارش انتخاب؛ این استاد شهیرکه یکی از استادان مطرح و باسابقه کشور در رشته خوشنویسی به شمار می رود صبح امروز در زادگاهش تکاب بر اثر سکته قلبی درگذشت.

صادقی دارای درجه استادی و عضو انجمن خوشنویسان کشور، از شاگردان استادان بنام خوشنویسی کشور از جمله غلامحسین امیرخانی و جواد بختیاری بود.

وی از هنرمندان بنام آذربایجان غربی در رشته خوشنویسی به شمار می رفت که هر ساله نمایشگاه های متعددی از آثار وی در داخل و خارج از کشور دایر می شد. آثار برجسته و شاخص این خوشنویس فقید در بیش از 60 جنبی نمایشگاه داخلی و خارجی تاکنون به نمایش درآمده و 15 نمایشگاه اختصاصی نیز در شهرهای مختلف کشور دایرکرده است.

به اذعان استادان و بزرگان خوشنویسی ایران ، استاد صادقی افتخار و آبروی خوشنویسی آذربایجان است. وی همچنین از بنیانگذاران انجمن خوشنویسی شهرستان تکاب به شمار می رفت.

تکاب با داشتن استادان خوشنویسی نظیر استاد صادقی و استاد apostrophe جمشیدیاری apostrophe و 50 خوشنویس با مدرک ممتاز به شهر خوشنویسان مشهور است. مراسم خاکسپاری و تشییـع این هنرمند خوش ذوق و برجسته ایرانی 9 صبح فردا از مقابل بیمارستان شهدای تکاب برگزار می شود. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

مسعود ده نمکی در برنامه تلویزیونی "هفت" حضور یافت و به سئوالات فریدون جیرانی پاسخ داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب"؛ وی با بیان اینکه "در دوران اصلاحات با ساخت فیلم فقر و فحشا" برخورد بدی شد" ، افزود: در حالی که این حرفها را خودشان هم مطرح می کردند، تا ما آمدیم این را در قالب یک فیلم مطرح کردیم داد و بیداد راه انداختند در حالی که رییس جمهور وقت (سید محمد خاتمی)، نظر دیگری داشت.

این کارگردان سینما، به "اعتراض یکی از علمای محترم" به فیلمش اشاره ای داشت و چنین گفت: ایشان گفتند که حرف های شما درست است اما نباید این مسائل را علناً مطرح کرد.

وی ادامه داد: اما جالب اینکه ایشان چندی پیش در تلویزیون و به بهانه انتقاد از دولت، نیم ساعت مسائل تندی در مورد فقر در کشور مطرح کرد.

این کارگردان در پاسخ به سئوالی در مورد "چرایی عدم حضور طیف های مختلف سینما در شورای عالی سینما" گفت: من همان موقع به دوستان گفتم که من در حد این مسائل نیستم، خودم را برای نمایندگی مجلس هم مناسب نمی بینم؛ حتی وقتی که از دولت به من زنگ زدند برای وزارت ارشاد من قبول نکردم. 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:51 :: نويسنده : پیام عب

داشتن کارت بیمه تکمیلی به معنای نبود مشکل در بیمه نیست و در واقع با کارت بیمه تکمیلی قادری نمی توان هزینه ای برای درمان این کارگردان دریافت کرد.
با پیگیری های انجام شده از بیمه ایران، یکی از نمایندگان مطلع بیمه ایران گفت: تاریخ ابطال بیمه تکمیلی آقای قادری تا روز نهم اردیبهشت ماه است اما سقف مالی قرارداد ایشان به پایان رسیده است و قادر به برداشت دوباره از حساب بیمه خود نیستند.
وی ادامه داد: تاریخ پایان سقف مالی بیمه تکمیلی آقای قادری شهریور ماه سال 90 است و هنوز لیست جدید قراردادها به دست ما نرسیده است.
این در حالی است که در برخی از رسانه ها اعلام شده ایرج قادری مشکل بیمه تکمیلی ندارد.

 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:50 :: نويسنده : پیام عب

جلسه شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری برای سه پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر شد.

   
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه شورای صدور پروانه فیلمسازی ۳۵ میلیمتری در تاریخ ۴ اردیبهشت برای سه پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر کرد.


فیلم «دلتنگی های عاشقی» ( زندگی شهید مُد ِق) به تهیه کنندگی محمد رضا شرف الدین و کارگردانی رضا اعظمیان ( دفاع مقدس خانوادگی)، «همنفس در باد» به تهیه کنندگی محمد صادق آذین و کارگردانی امیر شهاب اسماعیلی (مقاومت اسلامی فلسطین) و «مادر» به تهیه کنندگی و کارگردانی پناه بر خدا رضایی (اجتماعی خانوادگی) عناوین پروژه هایی است که از این شورا پروانه ساخت دریافت کرده است.





 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : پیام عب

چشم بادامی‌ها با یک شخصیت جدید به تلویزیون ایران می‌آیند تا شاید این بار هم بتوانند مخاطبان ایرانی را با خود همراه کنند.
خبرآنلاین، پس از «یانگوم» شخصیت محبوب سریال «جواهری درقصر» و «جومونگ» ، شخصیت اصلی سریال «افسانه جومونگ» کره‌ای‌ها این بار با یک سریال 60 قسمتی به شبکه سوم سیما می‌آیند. این سریال «دونگ یی» نام دارد و محصول سال 2010 کمپانی MBCکره جنوبی است.
ما و شخصیت‌های چشم بادامی
البته حضور چشم بادامی‌ها در تلویزیون ایران و استقبال مخاطبان از سریال‌های خاور دور محدود به دهه 80 شمسی نیست. در دهه‌های 60 و 70 هم این مسئله وجود داشت.
سریال «سال‌های دور از خانه» با شخصیت اصلی‌اش که اوشین نام داشت، اولین سریالی بود که از شرق آسیا به تلویزیون ایران راه پیدا کرد. در این مجموعه تلویزونی، زندگی زنی به نام اوشین از کودکی تا سالخوردگی روایت می‌شد. «داستان زندگی » و «ازسرزمین شمالی» سریال‌های بعدی ژاپنی‌ها بودند که در ایران گل کردند.
شخصیت اصلی سریال «داستان زندگی» (مثل «سال‌های دور از خانه») یک زن به نام هانیکو بود، در این سریال هم(باز مثل «سال‌های دور از خانه») زندگی این شخصیت از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌شد.
این دو سریال با هم یک نقطه اشتراک دیگر هم داشتند که به مضمون و محتوای آن باز می‌گشت؛ هر دوسریال راوی سختی‌هایی بودند که شخصیت اصلی می‌کشید و در نهایت به موفقیت بزرگی دست می‌یافت.
خاطرات کاربران خبرآنلاین از تماشای سریال «سال‌های دور از خانه» را اینجا بخوانید.
سومین سریال ژاپنی‌ها که روی آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران رفت، تفاوت‌های اساسی با دو سریال یاد شده داشت. «از سرزمین شمالی» داستان زندگی مردی بود که از همسرش جدا شده بود و به همراه دو فرزندش از توکیو به زادگاهش هوکایدو برگشته بود. تفاوت این سریال با سریال‌های دیگر مسئولان سازمان صدا و سیما را در مقاطعی با مشکل هم مواجه کرد .(اینجا)
پس از این سه سریال نوبت به هنر‌های رزمی آسیای شرقی رسید تا مخاطبان ایرانی را پای تلویزیون بنشاند. «جنگجویان کوهستان» سریالی بود که ژاپنی‌ها بر اساس یکی از آثار کلاسیک ادبیات چین ساخته بودند. این اثر کلاسیک «لبه آب» نام داشت و در باره 108 جنگجو بود که در کوهستان گرد هم‌ می‌آمدند تا بر علیه حکومت فاسد وقت قیام کنند.
کره به جای ژاپن
در دهه 80 اما سریال‌های ژاپنی جایشان را به سریال‌های کره‌ای دادند. اولین سریال کره‌ای که خیلی زود طرفداران خاص خودش را پیدا کرد، سریال «جواهری در قصر» بود. طبق معمول خیلی زود نام شخصیت اصلی‌ این مجموعه تلویزیونی یعنی یانگوم از خودش مشهورتر شد. این محبوبیت به اندازه ای بود که خیلی‌ها را یاد اوشین و ماجرا‌هایش در دهه 60 انداخت.
دومین سریال کره‌ای «امپراتوری دریا» نام داشت. شخصیت‌های سریال (که مجموعه‌ای تاریخی – رزمی بود) نتوانستند محبوبیت یانگوم را در ایران تجربه کنند تا این که نوبت به سریال «افسانه جومونگ» رسید؛ سریالی تاریخی با تکیه بر هنر‌های رزمی .
جومونگ به سرعت محبوب شد و توانست در کنار چشم بادامی‌هایی قرار بگیرد که تلویزون ایران به جامعه معرفی کرده بود. قسمت دوم جومونگ هم اگرچه مخاطبان بسیاری داشت اما نوه جومونگ(شخصیت اصلی سری دوم) به اندازه پدر بزرگش محبوب نشد.
یک داستان تاریخی با خدمتکاری وظیفه شناس
سریالی که قرار است دوباره از شرق آسیا به تلویزیون ایران بیاید، به نوعی در ادامه سریال‌هایی چون «سال‌های دور از خانه»، «روز‌های زندگی» و «جواهری در قصر » قرار دارد. در این سریال‌ هم دختری از خانواده‌اش جدا می‌شود و در نهایت پس از طی سختی‌های زیاد پله‌های طرقی را می‌پیماید.
نام این سریال برگرفته از نام شخصیت اصلی آن «دونگ یی» است. این مجموعه، اثری تاریخی است و داستان آن در دوران سلسله چوزان می‌گذرد. دونگ یی در کودکی خانواده‌اش را از دست می‌دهد، ناخواسته وارد دربار می‌شود و مراحل ترقی را از یک خدمکار ساده تا همسر پادشاه طی می‌کند.
این طور که خبرگزاری ایسنا گزارش داده، پخش این سریال از 14 اردیبهشت آغاز می‌شود. پخش «دونگ یی» هفتگی‌است و قرار است روز‌های پنجشنبه ساعت20 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما روی انتن برود.
البته طبق اعلام این خبرگزاری در ماه جاری پخش دو سریال خارجی دیگر هم از شبکه سه سیما آغاز می‌شود. اولی مجموعه «غوطه در منجلاب» محصول سال 2005 کمپانی «بی بی سی» بریتانیاست. این سریال از 9 اردیبهشت هر شب به جز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 20 و 15 دقیقه روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.
دومین سریال خارجی شبکه سه، مجموعه «کمیسر مونتالبانو» است که در هفت قسمت 90 دقیقه‌ای روز های پنجشنبه‌ها ساعت 17 و 15 دقیقه ای پخش می‌شود. 14 اردیبهشت زمان آغاز سریال «کمیسر مونتالبانو» است.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین

رئیس شورای صنفی نمایش با اشاره به حمایت از طرح سینما مدرسه گفت: با شروع فصل تابستان از اکران فیلم‌های کودک با سوژه‌های جذاب حمایت می‌کنیم و فیلم «پیشونی سفید» را اکران خواهیم کرد.
به گزارش افکارنیوز، «سیدضیاء هاشمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اکران فیلم‌های کودک و حمایت از این گونه از سینما در شورای صنفی نمایش، گفت: اکران گسترده فیلم‌های کودک برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا این گروه سنی قشر وسیعی از مخاطبین را تشکیل می‌دهند و اگر این سینما برای مخاطب جذاب باشد حضور گسترده خانواده‌ها در سینما‌ها را به همراه خواهد داشت و نفع اقتصادی به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته سینمای کودک مورد حمایت واقع نشد و به گوشه‌ای رانده شد، اخیراً از سینمای کودک پشتیبانی و حمایت‌های لازم صورت گرفته است و ما سال‌ گذشته با تولید حدود ۲۸ عنوان فیلم سینمایی در این حوزه بودیم اما این نکته را باید یادآور شویم که با وجود کانال‌های متعدد تلویزیونی در این خصوص همچنین تولید انیمیشن‌های آمریکایی و اروپایی و دسترسی آسان به این انیمیشن‌ها کار فیلمسازان ما در این حوزه سخت‌تر خواهد بود زیرا در این عرصه رقابت، کارگردانان باید سوژه‌هایی را انتخاب کنند که برای مخاطب جذابیت لازم را داشته باشد و بتواند این قشر را با خود همراه سازد.

رئیس شورای صنفی نمایش در ادامه گفت: سال گذشته ساخت تعدادی از فیلم‌های کودک و نوجوان را شاهد بودیم اما تنها چند فیلم قابلیت اکران گسترده را دارد که ما هم در شورای صنفی نمایش حمایت لازم را خواهیم کرد. متاسفانه برخی از آثار مناسب برای کودک نیست و دغدغه این گروه سنی را نیز ندارد، در حالی که کارگردانان بزرگ و مطرح سینما آن‌ها را ساخته‌اند.

 

* اکران «پیشونی سفید» در فصل تابستان

وی در ادامه گفت: ما قصد داریم با شروع تابستان فیلم سینمایی «پیشونی سفید» ساخته «سید جواد هاشمی» که از قابلیت‌ خوبی برای جذب مخاطب این گروه سنی برخوردار است را اکران کنیم ‌و حتما ً از این فیلم و چند فیلم دیگر از جمله «کلاه قرمزی و بچه ننه» حمایت گسترده و لازم صورت می‌گیرد تا بتوانیم شاهد رونق سینمای کودک باشیم و تا پایان سال اکران مناسبی در این گروه داشته باشیم. برای برخی از فیلم‌ها حمایت‌های ویژه در نظر می‌گیریم و سالن‌های سینماهای بزرگ به این گونه از سینما اختصاص می‌دهیم.

وی درباره حمایت از دیگر فیلم‌های کودک گفت: در حال حاضر از طرح سینما مدرسه حمایت می‌کنیم و برخی از سالن‌ها سانس‌های صبح‌شان را در اختیار این طرح قرار داده‌اند ‌و کپی‌ در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانند نمایش گسترده‌ای داشته باشند همچنین سقف اکران آن‌ها را بالا می‌بریم تا بتوانند در زمان مناسب مخاطب خود را جذب نمایند.  

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:43 :: نويسنده : پیام عب

مازیار میری همزمان با پخش خانگی فیلم سینمایی «سعادت آباد» گفت: نسخه ای که این روزها از «سعادت آباد» عرضه شده با حذف چند پلان و سکانس نهایی مواجه شده است.


مازیار میری همزمان با پخش خانگی فیلم سینمایی «سعادت آباد» گفت: نسخه ای که این روزها از «سعادت آباد» عرضه شده با حذف چند پلان و سکانس نهایی مواجه شده است.


کارگردان «سعادت آباد» که با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت وگو می کرد، اظهار داشت: تصور من این است که این حذفیات به دلیل ممیزی نیست، چون این فیلم چند ماه قبل اکران بود و پروانه نمایش قانونی هم گرفته بود.


میری با اشاره به فروش خوب «سعادت آباد» در زمان اکران عمومی گفت: به نظر من دوستان وزارت ارشاد، «سعادت آباد» را در شبکه نمایش خانگی قربانی مواضع صنفی من و آقای همایون اسعدیان کرده اند.


وی یادآور شد: شرایط پروانه نمایش خانگی پیش از این خیلی آسان تر بود، ولی برای «سعادت آباد» پروانه نمایش خانگی به سختی صادر شد و به ما کاملا فشار آورده بودند که بعضی از صحنه ها را حذف کنیم و شاید احساس می کردند ما حذف نخواهیم کرد و فیلم هم به شبکه نمایش خانگی راه نخواهد یافت. اما تولید این فیلم در بخش خصوصی و بدون هیچ امکانات دولتی صورت گرفته، بنابراین ما مجبور بودیم کوتاه بیاییم و قبول کنیم تا فیلم به شبکه نمایش خانگی راه پیدا کند.


مازیار میری درباره فروش روزهای اولیه «سعادت آباد» در شبکه نمایش خانگی گفت: از طرف پخش کننده شنیدم که فیلم خوب فروش کرده، بنابراین خوشحالم که سینمای مستقل ایران هنوز مخاطب دارد و برخلاف تصور برخی ها این سینمای مستقل دیده می شود و مردم با آن ارتباط برقرار می کنند.


كارگردان «سعادت آباد» در بخش دیگری از سخنانش از رجبی فروتن ـ مدیر نمایش خانگی وزارت ارشاد ـ تشكر كرد و گفت: با همیاری و تلاش ایشان و وساطتی كه با مسوولان سینمایی داشتند، فیلم بالاخره مجوز توزیع در شبكه نمایش خانگی را گرفت.


مازیار میری با اشاره به حذف سكانس فینال فیلم تصریح كرد: باید از حامد بهداد و مینا ساداتی بازیگران سكانس فینال فیلم، برای حذف این سكانس عذرخواهی كنم چون بازی های آنها در این سكانس به دلیل موضع گیری های صنفی من و آقای اسعدیان بر سر مسایل صنفی، قربانی شد.





 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:41 :: نويسنده : پیام عب

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ بازداشت تهيه كننده مشهور سينما را در يك پارتي شبانه تكذيب كرد.

به گزارش ايسنا، در پي اعلام خبر دستگيري يكي از تهيه كنندگان مشهور سينما در پارتي شبانه در شب گذشته در منزلش در محله نياوران، مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اين خبر را تكذيب و اعلام كرد كه فرد ياد شده در اين پارتي حضور نداشته است.

گفتني است برخي از سايت‌هاي خبري پيشتر خبر از دستگيري يكي از تهيه كنندگان مشهور سينما در پارتي شبانه در منزلش در محله نياروان به همراه تعدادي از همكاران خود با چندين بطري مشروبات الكلي خبر داده بودند
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:40 :: نويسنده : پیام عب

خوشبختانه حال داوودنژاد نسبت به دو روز گذشته خیلی بهتر شده و امیدواریم که بهتر هم بشود.

به گزارش کافه سینما رضا داوود نژاد بازیگر سینما و تلویزیون چند روزی است به به دلیل عوارض ناشی از رژیم لاغری در بیمارستان بستری است. در روزهای گذشته خبری منتشر شد که داوودنژاد نیاز به پیوند کبد دارد و برای عمل پیوند به شیراز منتقل خواهد شد. برای پیگیری آخرین وضعیت این بازیگر به ملاقاتش رفتیم و آخرین وضعیتش را از همسرش جویا شدیم.

* سلام خانم بدیعی لطفا از حال عمومی رضا جان کمی برای مخاطبین کافه سینما توضیح دهید .

- سلام ، خوش بختانه حال ایشون نسبت به دو روز گذشته خیلی بهتر شده و امید واریم که بهتر هم بشود ، دو روز پیش قرار بود که پزشکان برای انتقال رضا جهت پیوند کبد اقدام کنند اما تجویز دارو های جدید نتیجه بخش بوده و خدا را شکر حال ایشون رو به بهبودی است و پزشکان تشخیص داده اند که فعلا برای پیوند کبد اقدامی صورت نگیرد زیرا به احتمال زیاد ممکن است که دیگر به کبد جدید نیازی نداشته باشد .

* آیا زمان ترخیص ایشان مشخص شده است ؟

- خیر ، زیرا هنوز باید تحت مراقبت های ویژه باشند

* و صحبت آخر ؟

- در آخر از مردم به خاطر دعا های خیر و محبت های بی دریغشون در این مدت تشکر می کنم و تقاضا دارم که باز هم برای بهبودی رضا دعا کنند.
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:38 :: نويسنده : پیام عب

شهرام لاسمي كه او را با بازي در نقش «قلقلي» مي‌شناسيم، در حال حاضر برنامه «اتل متل تماشا» را از شبكه دو سيما روي آنتن دارد؛ اين بازيگر در گفت‌و‌گويي با ايسنا، شركت كرد و توضيحاتي را درباره اين برنامه ارائه داد.

او يادآور شد: «اتل متل تماشا» از اول آبان‌ ماه سال گذشته به صورت يك روز در ميان در روزهاي فرد از ساعت 9 تا 10 صبح روي آنتن مي‌رود و در حال حاضر سري سوم اين برنامه را در حال پخش داريم.

لاسمي ادامه داد: استقبال از اين برنامه تا به حال بسيار خوب بوده است؛ ما يك مهد كودك مجازي را براي بچه‌هايي كه به محيط‌هاي آموزشي دسترسي ندارند ايجاد كرده‌ايم، اين برنامه در حقيقت يك مهد كودك مجازي است.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه برنامه ما يك مهد كودك است و استقبال زيادي را به دست آورده، سعي مي‌كنيم آن را تا زماني كه ممكن باشد ادامه دهيم. ما روزانه حتي تا 100 هزار پيامك و ايميل از سوي مخاطبان برنامه دريافت مي‌كنيم.

اين بازيگر خاطرنشان كرد
 

تصاویر زیباسازی نایت اسکین


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها